week 10

Als we goed geteld hebben ben ik nu dus 10 weken jong.

Ik wil jullie graag mijn drie meest geliefde activiteiten voorstellen,


ttz in huis spelen met de mama en de papa,

















op tijd rusten














om daarna te ravotten in de tuin.
















Kijk eens naar
de dia's van week 10
hiernaast onder diavoorstelling 4


slaapplaats

't Was deze week ook gedaan met naast de mama te slapen in mijn mandje; ik was nu blijkbaar al groot genoeg geworden om 's nachts beneden te slapen in mijn bench.


zindelijkheidstraining

Rond half elf gaat de papa of de mama met mij nog eens buiten voor mijn gevoeg te doen en dan ga ik slapen in mijn bench, met het deurtje open en een klein lampke aan, kwestie van het krantenpapier te zien voor pîpi of kaka te doen. En weet ge wat? Als zij 's avonds rond een uur of negen mijn eten en drinken wegnemen, slaag ik erin om tot 's morgens 6u30 volledig zindelijk te blijven. Maar dan is het wel hoog tijd hoor. Mijn ochtendpisje een een opluchting van formaat: de papa zegt dat ik 's morgens toch zo'n 100 grammekes meer weeg: kunt ge u voorstellen hoe ik mijn best heb gedaan om dat allemaal op te houden? En dan vragen ze mij of ik goed geslapen heb; ja dag Jan, een ganse nacht liggen trainen om zindelijk te worden. Dus, na mijn ontbijt knap ik nog een uiltje op een lekker warm schootje.Hihi, Hihi....

Die zindelijkheidstraining is voor het moment zo wat het belangrijkste item.

De bedoeling is dat ik die nachtplas kan langer uitstellen, en dat ik overdag krantzindelijk wordt. Ik doe heel fel mijn best, maar soms ben ik het wel een beetje vergeten hoor, en een ongelukje is vlug gebeurd hé, maar daar reklameren ze niet op, alhoewel ze het liever anders zouden hebben, en dus om het uur mij efkes buiten brengen naar mijn 'toiletplekje' En fijn dat ze het vinden als ik daar iets doe, en dan frotten ze mij op mijn koppeken en mijn rug en krijg ik een snoepje omdat ik 'zo flink' ben geweest.

Ge ziet, er komt wat bij kijken maar samen zal het ons wel lukken.

Dada gaan
Och ja, ik vergat het bijna te vertellen, maar dada gaan doe ik héél héél graag. Met de tutut maar ook al te voet aan het lijntje, en zónder te trekken. We zijn dus ook al bij de meme geweest naar het rusthuis. Ze was zoals ge ziet ben tevreden met mijn bezoek. Ikzelf was in de wolken met haar strelinkskes en liet het mij welgevallen. En al die andere bewoners en bezoekers die mijn zo nen toffen vonden. Er zijn er die al een afspraak gemaakt hebben om de volgende keer weer samen in het rusthuis te zijn. Die oudere mensen hun gezicht straalde en er kon zowaar een extra lachje of attentieke vanaf. Ben populair jong!

Op dat grote grasveld heb ik ook al eens pipi en kaka gedaan, maar de papa heeft, zoals het hoort, alles opgeruimd met een hondenbag; dat is eigenlijk niets meer dan een plastiekzak die dan nog veel te groot is voor mijn klein hoopke.



Mijn dagen zijn dus goed gevuld evenals die van mijn mama en papa. Als beloning geef ik hen dan ook regelmatig héél veel kusjes.En blij dat ze zijn!
Ontwormen
Ik kreeg een portie 'dogmit' in mijn natte voeding: dat is tegen de wormpjes(te koop bij apotheker). Ik moet op einde van week 12 nog zo'n, aan mijn lichaamsgewicht, aangepaste portie krijgen (ik ben nu 13 cm hoog op de poot en weeg +/- 1,9 kg , = gewicht van de papa én mij min dat van de papa zonder mij) en dan zou ik 'wormvrij' moeten zijn. Die pasta smaakt niet slecht, alleen had ik er een paar dagen de platte kak van. Niets om ongerust over te zijn.
filmpjes
Hieronder heeft mijnen papa voor de eerste keer een klein filmke ingelast waarin ge mij aan het werk ziet om mijn smyrnakussentje op zijn plek te krijgen. En dan zeggen ze dat ik niets anders doe dan spelen en slapen!


als je naar dit filmpje wenst te kijken, klik je even op het pijltje links boven "als je naar...". Dan komt er eerst buffering, wat wil zeggen dat het filmpje opgeladen wordt. Weet ge hoe het komt dat ik dat allemaal weet? Raad eens!

Geen opmerkingen: